سفارش تبلیغ
صبا ویژن

3 .10 . ۱۳۸۴ ]خبرها » علی کریمی : گل زدن شانس می خواهد (آخرین مصاحبه)

Ali Karimi celebrates after scoring a goal on the 53rd minute against Borussia Dortmundمراجعات زیادی از طرف رسانه ها با کریمی، سایت او و مدیربرنامه هایش در مورد مسائل مختلفی انجام می شود،که پس از مدتی سکوت ما از کریمی خواستیم تا جوابگوی سوالهای مختلف باشد.

 

اخبار ضد و نقیضی در مورد انتقال شما از تیم بایرن به کلن به گوش میرسد

در این مورد تا آنجا که به من مربوط می شود، بازیکن بایرن مونیخ هستم و با این تیم حد اقل به مدت یک سال قرارداد قطعی امضا کرده ام. تا روزی که آنها بخواهند در خدمتشان هستم و هر زمان نخواستند آنگاه این من هستم که تیم بعدی را انتخاب می کنم. تا کنون از سوی هیچ مقامی در بایرن مونیخ با من صحبتی نشده و آنها صریحاَ این حرفها و نوشته ها را تکذیب می کنند. ضمن آنکه هیچ کس از آینده و اتفاقات پیش رو خبری ندارد.


ما منتظریم تا باز هم از این گلها بزنی.

گل زدن شانس و اقبال میخواهد باید در مسیر مخصوص گل قرار داشته باشی و خیلی چیزها با هم چفت و جور شود تا افتخار گلزنی نصیبت شود. متاسفانه در فوتبال دنیا به خصوص در ایران چشم همه به گلزن و پاس گل دوخته شده است.  برنامه ی بعدی شما چیست ؟

 برنامه ی بعدی شما چیست ؟

چهارشنبه مقابل هامبورگ بازی بسیار مشکلی داریم به خصوص که اینروزها حال و احوال بایرن هم چندان تعریفی ندارد. بعد از بازی به  ایران می آیم و حدود یک هفته در ایران هستم و بعد به مونیخ باز می گردم. قرار است برای اردوی زمستانی به دبی برویم.

در مورد قرعه کشی جام جهانی، از قرعه ی ایران خوشحال هستی؟

قرعه شروع کار است. ما حالا فهمیده ایم که با چه تیمهایی بازی داریم. کارهای بعدی مهم است که در مقابل این تیمها چگونه آماده شویم. در فرصتی که باقی است، فدراسیون فوتبال باید تدارکات لازم را در جهت حریفان تدارکاتی و رساندن تیم ملی به آمادگی مطلوب از دست ندهد. قرعه ی ایران یک قرعه ی متوسط بود.
از یک سو مکزیک در حد تیمهایی مانند آرژانتین، برزیل و آلمان و انگلیس نیست اما پرتغال در سید دوم یکی از قدرتمند ترین حریفان است. از آنگولا هم شناختی ندارم گو یا برای اولین بار به جام جهانی می آید و بازیکن سرشناسی هم در حد جهانی از این تیم نشنیده ایم. مجموعاَ دست خدا در گلدانهای فیفا با ما همراه بوده که انشاالله تا آخرش هم باشد.

در مورد چهره های درخشان لیگ از جمله کریم باقری چه نظری دارید؟

امروزه خیلی ها از من در مورد کریم سوال می کنند. من نظر خود را گفته ام و باز هم تاکید می کنم که این نظر شخصی من است. کریم باقری این روزها یکی از برجسته ترین چهره های روز فوتبال ایران است که به خوبی توانسته در دفاع بحران زده ی پرسپولیس تحول مثبتی ایجاد نموده  وضمن توانمندی و قدرت در کارهای دفاعی، آغازگر حملات تیم پرسپولیس نیز می باشد. او اگر همینطور ادامه دهد، و روند آمادگیهایش را حفظ کند، در خط دفاع و حتی خط میانی می تواند عصای دست مربی تیم باشد. در کنار کریم باقری چهره های دیگری نیز هستند که خوب می درخشند و از آمادگی مطلوبی برخوردار هستند . انکار این چهره های آماده کفران نعمت است و همانطور که برانکو قول داده است، درهای تیم ملی تا روز آخر باز است و هیچ مربی نمی آید که از بازیکنهای آماده ای مثل باقری بی تفاوت بگذرد.

این روزها فرشید درخشش خوبی دارد، نظر شما در مورد او چیست؟؟

فرشید مظلوم و با تحمل است و او سالهای سال بدون آنکه حتی یک بار برای حق و حقوق خود معترض شود و یا کسی را برنجاند، همواره به سود دیگران گذشت کرده و در فوتبال ما حق چنین بازیکنانی با این خصوصیات اخلاقی پایمال می شود.
فرشید دارای شایستگی های  به مراتب بیشتر از آنچه به او رسیده می باشد. امیدوارم تا کسانی باشند که در مورد فرشید و بازیکنانی نظیر او عدالت را رعایت کنند.


خیلی ها می گویند چرا آن دریبل ها،نمایش ها، و فانتزی بازیها در بازی تو مشاهده نمی شود؟؟

یک زمان و در یک فرهنگ فوتبالی خاص از من می خواستند تا دریبل بزنم و با حرکات فردی گره های دفاعی را باز کنم و چنین کارهایی را مورد تشویق و ستایش قرار می دادند. در زمان فعلی هم نوع و جنس فوتبال بایرن مونیخ سرعت پاسهای تکضرب درگیری های فیزیکی و حرکات بدون توپ را از من می خواهند . باور کنید این تغییر و تبدیل کار ساده ای نیست . اینکه من گاهی موفق و گاهی ناموفق نشان دهم، و نوعی سردرگمی دارم یک امر طبیعی است که باید این دوگانگی ها را در طول زمان و در فرصت کافی برای خود حل کنم.

در این مورد چرا بازیکنان دیگر چنین ترس و احتیاطی ندارند؟؟

اولاَ نوع فوتبال و جنس بازی من با دیگران متفاوت است. بعضی ها در همان ایران هم که بازی می کنند جنس بازیشان فیزیکی ، پر جنب و جوش و نزدیک به فوتبال اروپایی است و هیچ بازیکنی هم مستقیماَ از فوتبال ایران یا امارات به بایرن مونیخ نرفته. آنها که مد نظر شما هستند در طول زندگی فوتبالی خود دچار همین گرفتاریها و نوسانات شده و اگر خوب دقت کنید فراز و نشیبهای داشته اند و امروزه اگر سوار بر میدان و بازی هستند ، حاصل چندین سال تجربه است .

آ.ث. میلان چگونه حریفی است و از برخورد با میلان خوشحال هستید؟؟

در میان شانزده تیم طراز اول اروپا هر تیمی به هر تیمی بخورد، یک حریف قدر و در نوع خود بزر و سرشناس است. روی همین اصل چندان فرقی نمی کرد که به جای آ.ث.میلان هر تیم دیگری بود.


نوشته شده در  جمعه 84/10/2ساعت  11:56 صبح  توسط سجاد صفاری 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
دستاوردی جدید در عرصه فناوری ارتباطات
بازگشت دوباره على کریمى به پرسپولیس
[عناوین آرشیوشده]